Okolí penzionu, možné aktivity, historie ...

Mariánská - Krušné hory

Rekreační oblast Mariánská v Krušných horách
Mariánská - Jáchymov se připomíná už kolem r.1465, pod názvem Sorg, tj.v překladu kraj pohraničního pralesa. V 2. polovině 15. století žil v této oblasti poustevník Jan Niavius, který prorokoval vznik bohatého a slavného horního města, které sice upadne, ale později se vzkřísí k nové slávě. Toto proroctví vedlo r. 1516 hraběte Štěpána Šlika k založení svobodného města Jáchymov.

pokračování

Zima - skiareál Klínovec

Zima - skiareál Plešivec

Mariánská - turistika

Turistika Krušné hory Mariánská - Nové Město Jáchymov - (Mlýnky) 6km

Od autobusové zastávky Mariánská směr: chata Havlovka rozcestí do Jáchymova zkratkou dolů po silnici přes Nové Město okolo zbytku hradu Freudenstein – 2 věžě zvané Šlikovky. Stále dolů z kopce až k těžní věži bývalého dolu Svornost kde je pramen radioaktivní vody pro lázně. Před věží odbočíme vpravo a dřevěným schodištěm sejdeme do historického jádra města.

pokračování

Mariánská - historie

Dnešní rekreační středisko Mariánská připomíná se kolem r.1465, tedy ještě před založením Jáchymova, pod názvem Sorg, tj. kraj lesa pohraničního pralesa. V této době zde žil poustevník Jan Niavis (Sněhule), který měl svou poustevnu u kaple sv.Albrechta na Vlčím hřbetu (zalesněný vrch nad Mariánskou, 902m n.m). Tento maje zřejmě podrobnou znalost okolí prorokoval, že v těchto místech vznikne bohaté a slavné horní město, které později upadne, ale vzkřísí se zase k nové slávě.